Photobucket

Monday, December 26, 2011

Post Mortem Semester 3

Aku stat final exam 4/1/2012. Sekarang adalah minggu study. Dan sekarang aku berada di rumah. Study ke?? Haha. Buat masa sekarang belum bukak buku lagi. Okay, sebenarnya aku nak becerita apa yang aku lalui sepanjang sem 3 ni.

Korang nak tau tak, sejujurnya aku dah tak ada perasaan, mood, feeling nak sambung study. Maklumlah, cuti 4 bulan. Lepas tu kerja pulak tu. Masa tu memang mood aku nak kerja jelah. Dan aku mula berfikir, macam mana aku nak lalui sem 3 aku ni?? Padahal aku baru masuk, tapi aku tak ada semangat langsung nak belajar.

Seminggu dah berlalu sem 3, tapi aku tetap takde mood. Sampaikan aku call akak aku, aku cakap yang aku memang takde perasaan lagi nak study. Akak aku cakap, biasa lah, awal2. Dah lama-lama okay lah tu. So, aku pun bialah masa berlalu.

Finally, baru aku rasa yang sem 3 ni lah yang paling bes antara sem2 yang sebelum ni. Kenapa? Sebab ...... :

Petama - sem ni lah aku banyak keluar jalan. Masa awal2 sem, aku keluar bersama kawan sekolah lama aku.




Jalan2 lagi, padahal baru je sampai KL dari JB, melantak Domino's sampai aku hilang suara.



Kos aku ada wat trip. 2 trip pulak tu..





Trip to KLAS, KLIA





Trip to Cerebos ( Brands )

Dan banyak lagi. Malas nak letak.

Kedua - Jumaat petang tak ada kelas, wah.. heaven gila aku rasa. Lepas tu, kelas aku tiap2 ari stat kol 9. Ade gak kol 11, 12, 2. Bes kan?? Even kelas byk dkt main campus, tapi takdelah keja2 macam sem lepas. Assignment pun takde lah byg sangat. Presentation awal2 lagi dah abis.

Ketiga - Aku bersyukur dapat roomate yang okay. Sape2 yang baca blog aku ni, memang diaorang tau yang aku sangat risau nak dapat roomate baru. Takot tak sama kepala dengan aku. Alhamdulillah, doa aku di makbulkan jugak. Masa awal2 dulu tu, memang agak kekok gak nak beborak. Tak tau nak cakap apa. Lama2 oklah.. Mujurlah aku dapat roomate sama year dgn aku. Penah aku keluar dengan roomate dan ex-roomate aku pegi around KL sampai 10 minit sblm kol 12 mlm baru balik. Haha!

Keempat - Sejuk je sem ni kan. Jarang panas, tidur pun selesa.


Sem 4 nanti agak2 nye macam mana ye? Rasanye tak rasa dah hidup seindah sem 3 ni. Pasal jam kredit aku masa sem 4, 23 jam kredit. GILAK LAH!!! Nak buat macam mane. Tepaksa.. Tengok jadual aku pun, errrr, scary...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...