Photobucket

Sunday, December 11, 2011

Tanye Pada Diri

Dah lama dah aku tak buat entry baru. Tapi hari ni aku terasa nak cerita sesuatu. Actually, ade lah jugak perasaan sakit ati, geram, sedih. Argh! Never mind. Bukan berkaitan dengan aku pun.

Ni sebenarnya aku nak cerita khas untuk lelaki. Okay, bila seorang laki ni dah suka kat seorang perempuan ni, and di cuba nak tekel, tapi sayangnya dia gagal. And then buat status, aku ni tak layak ke nak bercinta? Jahat sangat ke aku ni? Then, ada jugak orang yang sanggup pergi bawak diri jauh dari Malaysia gara-gara hati terluka. Come on lah, kalau kau pegi bawak diri sampai ke overseas pun, hati kau tu boleh terubat ke? Penah tak kau befikir kenapa bende ni terjadi?

Kenapa ek tak penah terlintas dalam fikiran kau mengadu nasib kau ni kat Allah? Kenapa nak bawak diri jauh-jauh, itu yang terlintas dalam fikiran kau?

Memang, hati mana tak sedih kalau setiap kali nak tekel pompuan, tak penah nak berjaya. Please think positive lah. Memang kau rasa dia dah tebaik untuk kau, but actually she's not.

Satu hal lah aku nak bagitahu ye. Ikut lah cara orang dulu-dulu. Kalau kau suke kat seorang perempuan ni, then kau tau pompuan ni tak suke kat kau. Tapi kalau kau seorang yang berani bedepan dengan mak ayah dia dan cakap yang kau ada hati kat anak dia, hati seorang pompuan tu boleh berubah daripada tak suke menjadi suke. Seriously aku cakap. Perempuan mudah terpikat dengan lelaki yang berani jumpa dengan mak ayah dia.

Ikut lah cara islam. Islam tu indah, dia dah ajar yang terbaik untuk kita. Ni tak, nak bawak diri jauh-jauh bagai. Even kalau kau pergi jumpa mak ayah dia, tapi kene tolak jugak, it doesn't matter. Asalkan keberanian tu ada dalam diri kau. Tapi aku 100% sure, hati perempuan akan berubah.

Masa tu aku ada dengar forum pasal baju melayu bertemu baju kurung, ada sorang ustaz ni cakap :

Lelaki dulu kalau berkenan dekat sorang perempuan ni, dia terus jumpa mak ayah perempuan ni.

Tapi lelaki sekarang nak kene jemput datang rumah perempuan ni, baru nak datang.

Fikir-fikir kan lah ye kaum lelaki.. Jangan jadi seorang lelaki yang penakut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...