Photobucket

Sunday, August 21, 2011

Tekan Lah Sendiri

kandungan di dalam kaunter

Sebelum resign, sempat lagi aku capture gamba ni. Bukan masa time kerja. Pasal time kerja tak boleh pegang handset. Tapi masa waktu balik. Dah ada kad kat atas kaunter, aku sign in je lah. Tapi aku takde mencuri ke apa eh. Juz nak capture gamba je. ^_^

Jawatan aku di KFC sebagai cashier dan CSC. Tetap nya CSC, sampingan nye cashier. HAHA. So, inilah yang terkandung di dalam kaunter kalau korang nak order makanan. Cuba perhatikan btol2, agak2 masa korang mula-mula bekerja, korang boleh ke nak ingat semua ni? Mane letaknya? Apa yang ada dalam setiap set? HOHO. Itulah yang aku alami dulu. Gler susah aku nak ingat.

First time aku nak kene ambil customer, menggigil-gigil. Pasal cashier ni banyak benda yang di nilai. Salah je, tolak point. Hmm.. Tapi bila dah lama-lama kita aku dah terbiasa. Tapi kadang-kadang still tgk menu gak.

CMS masa bulan Julai malangnya nama aku. Pehh! Aku kalau ambil customer memang MOT aku hancur. Malas nak buat semua tu. Haha. Kalau aku kerja untuk jangka masa yang lama aku amek kesah lah (Ye je). Markah dapat 87. Hoho. Manager ade kate, kalau bawah 90, kene ikut dia pegi meeting. Fuhh.. Nasib baik dia amek average. Kalau tak, tak memasalh aku kene ikut manager aku pegi meeting.

Untuk bulan ogos aku tak tau, belum keluar lagi. Yang penting aku dah takde. Even keluar nama aku, aku terselamat. Haha!

2 comments:

  1. samelh kita..dlu sya pun kje kfc gak..tp dh berhnti..berhenti pun sbb msalah ni gak.. lgi teruk..first dpt 79..lpas 2 kna g meeting..n lgi skali kena..dpt 49..trus berhnti x thn kna mrh..he2

    ReplyDelete
  2. hehe. susah nak dpt cms baik. even dah wat yg terbaik tp mystery person tu tak reti nak nilai.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...