Photobucket

Friday, June 24, 2011

Sesuatu Yang Menyeramkan Berlaku


Dah lama dah kan aku tak update blog. Maklumlah, sibuk kerja. Hehe. Tapi apa yang aku nak cerita berkaitan dengan tempat kerja aku. Aku tak taulah nak katakan hanya perasaan ati ke, memang macam tu ke ataupun btol. Tapi apa-apa pun aku cerita je lah apa yang berlaku.

Semalam dan 2 ari semalam, KFC tempat aku asik black out je time closing. Maksudnye masa nak kemas-kemas, cuci-cuci. Yang pelik nye kan, kenapa masa tu je yang dia akan blackout. Dalam lingkungan pukul 10.30 hingga 11 malam. Lepas pukul 11 tu memang orang dah balik lah.

Aku ni keje wat kerja dekat dining room. Sebab aku ni CSC, yang bahagian luar tempat orang makan tu lah. Tempat dining room ni ada kat depan kaunter cashier dan ada kan belakang. Kalau kat depan ni leh lah lagi nampak. Tapi kalau kat belakang memang gelap gelita. Tempat cuci tangan memang kat belakang sana lah. Sebelah stor simpan penyapu, sos, mop.

2 ari yang lepas, juz blackout macam biasa lah. Ble dah naik kan suis, lama sikit tu tetendang balik. Memang suis tu asik tetendang je. Takleh nak naik kan. Aku ni dah lah belom abis mop kat bahagian belakang lagi. Even pakai lampu suluh pun, aku stil takot tau. Gelap gler. Masa dah nyala tu, aku mop lah cepat2 kan. Tak sempat aku abz mop, terpadam. Aku ape lagi, lari ar. Last2, aku suruh dak laki tolong mop kan. Pehh.. tak sanggup aku. Nasib baik CSC ade lelaki. Kalau tak, mampus.

Dan sekarang aku nak cerita pasal ari semalam pulak. Semalam sama macam 2 ari semalam. Naikkan suis tapi masih tetendang lagi. Tapi aku dah siap mop bahagian belakang. Cume aku tak amek botol sos cili lagi. So, aku suruh lah dak laki amekkan. Lepas tu, ble dah naikkan suis, nyala lah balik. Botol sos tu dah amek lah. Aku pun dah letak kat meja. Then, terpadam balik. Tbe2..... Jeng jeng jeng!!!!

Hahaha. Suspen je kan. Tbe2, alat pengering tangan berbunyi. Aku terperanjat lah kan. Orang lain sume keje diaorang kat dalam. Tapi aku tak tau orang lain dengar ke tak. Aku pun dengan beraninya, tak fikir apa, pegi suluh kan tempat basuh tangan tu. Aku kan tadi suruh si dak laki ni amekkan botol sos. Aku ingatkan dia ada kat situ. Sebab tu aku suluh. Ble suluh tengok takde orang. Alat pengering tangan tu ade 2. 1 kat lua, 1 kat dalam. Aku cek kat dalam punya. Tak bebunyi pun. Memang sah lah kat lua punye. Serius wey, aku dah takot gler masa tu.

Tapi aku tak taulah btol ke tak. Mungkin perasaan aku je ke. Tapi cuba fikir, masalhnye time suis tetendang. Kalau suis tetendang konfem elektrik mati kan. Kalau time naikkan suis pastu bunyi leh terima akal lagi kalau bende tu bebunyi. Serius, memang aku terdiam. Nak cakap dengan orang pun aku tak berani.

Dan tbe2 plk, aku terfikir. Kenapa time closing je blackout? Kenapa sebelum tu okay je. Perasaan negatif ni cakap ada something lah yang kacau. Pasal mana tak nye, time closing tu orang dok menyanyi menjerit2. Benda tu suke lah kan. Tu fikiran negatif lah. Kalau fikiran positif ni cakap rosak tu. Ade lah bende yang short.

So, itu jelah kisah aku. Tapi korang fikir lah apa jawapan sebenranya. ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...